Sijainti: Pääsivu / Tietoa yhdistyksestä / Toimintakertomukset / Toimintakertomus 2009

Toimintakertomus 2009

-         Kevätkokous pidettiin 18.2.

-         Stipendit yläasteen ja lukion oppilaalle jaettiin koulujen päättyessä entiseen tapaan.

-         Luonnonkukkapäivän retki 14.6. suuntautui tällä kertaa Sikaniemeen, joka on lehtomainen metsäsaari Luopajärven peltolakealla. Innokkaita osallistujia oli yhdeksän ja sää oli hieno vaikka sateenuhkaa aluksi olikin. Lajeja löydettiin runsaat 40.

-         Kesäretkellä maisteltiin maisemaa Kristiinankaupungin suunnalla. Aina ei tarvitse lähteä merta edemmäksi kalaan, sillä retki tarjosi mielenkiintoista nähtävää useissa luontokohteissa. Pistäydyttiinpä Kaskisissakin Sälgrundin majakalla. Hyvänä oppaana toimi paikallinen luontoaktiivi Sonja Grönholm.

-         Lepakkoretkellä 19.8. kuunneltiin näitä nahkasiipiä järven rannalla ja menestys oli innostava. Päätettiin uusia retki seuraavana kesänä.

-         Yksi torstairetki retkeiltiin Hyynyvuoren maastoon.

-         Pohjanmaan ja Pirkanmaan piirien järjestämään suopäivään 26.9. Kauhajoen Muurahaisen luontokeskuksessa osallistui kolme hallituksen jäsentä. Tilaisuudessa saatiin rautaisannos suoasiaa. Avartava kokemus oli myös retki läheisellä Kauhanevalla.

-         Syyskokous pidettiin 3.11.

-         Kyrönneva-Koirainneva turvetuotantolupahakemuksen YVA-selvitykseen annettiin yhdistyksen mielipide.

-         Puheenjohtaja on osallistunut Luhurikan edustajana Jalasjärven – Kauhajoen maatalousympäristön monimuotoisuus- ja kosteikkoprojektiin. Projekti päättynee vuonna 2010.

-         Hallituksen kokouksia on ollut neljä kertaa.

-         Jussi Paulasaari on ollut piirihallituksen jäsenenä yhdistyksemme edustajana.

-         Hallituksen kokoonpano vuonna 2008 on ollut seuraava: Harri Maunumaa (puh.joht.), Jussi Paulasaari (varapj.), Riitta-Liisa Suojala-Hakala (tal.hoit.), Lauri Korpi, Tapio Lehtisaari, Reijo Lehtovaara sekä varajäseninä Päivi Peltonen, Juhani Aho, Jouko Hongisto ja Timo Virtanen. Sihteerinä on toiminut Tuula Ålander-Ibrahim.