Sijainti: Pääsivu / Haukiputaan luonnonsuojeluyhdistys / Tiedotteet / Haukiputaan monimuotoisen luonnon lumous

Haukiputaan monimuotoisen luonnon lumous

TIEDOTE 8.2.2010
Vapaa julkaistavaksi: heti

Perinteistä luonto- ja ympäristöviikkoa vietetään Haukiputaan pääkirjastossa 15.-20.2.2010. Viikolla kirjastossa jaetaan luonto- ja ympäristöaiheista materiaalia ja pääteemana on lähiluonto, joka on yksi Suomen luonnonsuojeluliiton luonnon monimuotoisuuden eli LUMO2010-vuoden pääteemoja. Vuosi 2010 on myös Haukiputaan luonnonsuojeluyhdistys ry:n 30. toimintavuosi ja juhlavuoden kunniaksi yhdistys liittää LUMO2010 teemoja toimintaansa järjestämällä kirjoituskampanjan Haukiputaan luonnosta lumoutuneille.

Yhdistys toivoo, että haukiputaalaiset ja kaikki, joita Haukiputaan luonto on jotenkin koskettanut ja lumonnut, lähettäisivät yhdistykselle kuvauksia omasta kokemuksestaan haukiputaalaisesta luonnosta. Luontokuvaus saa olla korkeintaan kaksi A4-kokoista arkkia. Otsakkeessa tulee näkyä, mistä Haukiputaan alueesta kuvaus on ja otsakkeen jälkeen tulee olla ns. ingressi eli 2-4 virkkeen pituinen johdantokappale, joka kertoo tulevan kirjoituksen aiheen ja pääajatuksen. Mukaan toivotaan myös 1-3 digikuvaa kuvatusta alueesta.

Lähettämällä kuvauksen ja mahdolliset digikuvat, lähettäjä antaa samalla luvan kirjoituksen ja kuvien julkaisemiseen yhdistyksen verkkosivuilla. Sivuilla kerrotaan kirjoittajan ja kuvien ottajan nimet. Luontokuvaukset lähetetään mieluiten sähköpostiosoite osoitteeseen haukiputaanluonto@gmail.com tai postitse varapuheenjohtajalle Tarja Pasmalle os. Tiilitie 14, 90830 Haukipudas. Lisätietoja löytyy yhdistyksen verkkosivuilta www.sll.fi/haukipudas. 30.4.2010 mennessä tulleiden kirjoittajien kesken arvotaan SLL:n 70-juhlavuoden kunniaksi tehty teos Laulujoutsenen perintö – Suomalaisen ympäristöliikkeen taival (WSOY 2008). Edellä mainitun päivämäärän jälkeenkin tulleet kirjoitukset ovat tervetulleita, mutta ne eivät enää osallistu arvontaan.